poniedziałek, 15 października 2018

Dlaczego nie zagłosuję na Mirosławę Stachowiak-Różecką


Poświęciłem parę tekstów na tym blogu kandydatowi na prezydenta Warszawy – Patrykowi Jakiemu. Stwierdziłem w nich, że nie mógłbym głosować na tego kandydata, gdybym mieszkał w Warszawie. Z różnych powodów nie śledziłem bliżej poglądów pani Sachowiak-Różeckiej, która jest kandydatką PiS-u, lansowaną z uporem po raz kolejny na prezydenta Wrocławia. Przejrzałem parę tygodni temu jej program, ale nie wszystkie punkty były jeszcze gotowe i wprowadzone w sieć, więc postanowiłem przyjrzeć się sprawie bliżej później. Ponieważ jednak chwila wyborów lokalnych jest już bliska, postanowiłem sprawdzić.

Przynagliło mnie do tego pewne spotkanie, na którym dowiedziałem się, że kandydatka PiS-u na prezydenta Krakowa, Małgorzata Wassermann zdaje się wyrażać pogląd na temat in vitro podobny do „konserwatywnego” poglądu Patryka Jakiego – czyli sprzeczny z nauczaniem moralnym Kościoła. Wygląda na to, że argumentacja – jeśli informacje mi podane są ścisłe – jest taka sama, jak Jakiego, co z kolei sugeruje, że są to instrukcje odgórne, być może nawet wymyślone przez samego Prezesa.

Okazuje się, że pani Stachowiak-Różecka nie jest pod tym względem lepsza. Wprost mówi, że popiera in vitro. Wprawdzie zasłania się tym, że gdyby miała wybierać dofinansowanie hospicjum a in vitro, wybrałaby hospicjum, ale niewiele to zmienia. Nie mogę z czystym sumieniem oddać na nią głosu. Mówię: „Non possumus”. Dosyć! Mam po prostu dosyć mydlenia oczu i zgniłych kompromisów. Nie zamierzam głosować na ludzi, którzy są na bakier z nauką moralną Kościoła i po prostu nie oddam na nią głosu.

Biorąc udział w ostatnich wyborach do Sejmu i Senatu miałem świadomość, że PiS to w gruncie rzeczy takie PO, tylko uczciwsze. Miałem jednak nadzieję, że może partia ta będzie szanować naukę Kościoła i będzie konsekwentna również w tej dziedzinie. Nie jest. Mówię więc: na fałszywą prawicę głosować nie będę! Nie mogę tego zrobić z czystym sumieniem. Po prostu nie mogę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz